יום שישי, 2 באוקטובר 2009

Guess who's back

לא מזמן נתקלתי בהפקת אופנה שהתפרסמה ב"סגנון", הימים היו סוף ימי השידורים של "מחוברות". חנה, 16, חולון. נערה מתבגרת טיפוסית כבבשה את המסך ואת הצופים (אפשר לומר צופות לא? בואו נהיה כנים, כמה כבר גברים ראו את הסדרה??), התפרצה לתודעה שלנו והעלתה זכרונות קשים שניסינו להדחיק מימי האופנה העליזים/לא כל כך עליזים של ימי התיכון. בהפקה זו, חנה צולמה כארבע דמויות שונות של "טיפוסים" בבית הספר בינהן דמות הפרחה. אבל מה. בקטע הזוי לחלוטין של סטיילינג קיבלה לידיה חנה ה"פרחה" פאוץ' מוזהב מאמריקן אפרל (בירת ממלכת ילדי האינדי והריף-רף המגניבים של תל אביב). ניוז פלאש - פרחות לא מכתיבות אופנה. פרחות הן הקורבן האחרון של צבא הטרנד. אם הסקיני ג'ינס התחיל להיות אופנתי הן מסתכלות עליו בגועל. ממשיכות ללכת עם גזרת הרגל המתרחבת עד אשר הסקיני הופך טחון עד דוק. טחון שאפילו החול נראה לעומתו כמו גרגירי חומוס. בשלב הזה שהטחינה נראית במקום שנדמה שאי אפשר יותר, זהו זה השלב שהן "מגלות" את הטרנד המדובר ומתחילות לאמצו לחיקן. אי אפשר שלא לתהות על קנקנו של סטיילינג זה. עוד תהיה מתבקשת ממצב אבסורדי זה: פאוצ'ים????? מה קורה???? הפעם האחרונה שאני זוכרת את עצמי עם פאוצ' הייתה אי אז בתחילת החטיבה, אז נאלצנו לצאת להתרמות לאיל"ן (אולי?), עברנו 3 בנות נאיביות ותמימות עם פנקס התרמות ופאוצ' למותנינו לאסוף את הממון הקטן שצברנו. (אפילו זכינו על איסוף סכום גדול של תרומות, בדיסק של "סקאטמן"!!!! (לא יאומנו כמויות הפרטים שלא חשובים שאני אוגרת במוחי). אנא מכם, אלי האופנה היושבים במרומים. חוסו עלינו. אל תתנו לטרנד המתקמבק הזה לתפוס.
חנה רטינוב מ"מחוברות" מצטלמת להפקת אופנה ב"סגנון" עם פאוצ' מוזהב של אמריקן אפרל.
גם ב - D&G מחזירים אותו הישר לזרועות המחבקות של עולם האופנה המופרך (זה שהחזיר לנו את הכריות כתפיים...)
D&G #1
D&G #2
מתוך הקולקציה של אשיש לאביב/קיץ 2010:
גם פאוצ'ים, גם פייטים וגם ניטים.
מישהו שומע את הזמזום הטורדני ליד האוזן שלי שנשמע דומה ל - "קווווווורבאאאן אופנההההההה"?
Ashish #1
Ashish #2

11 תגובות:

לובה אמר/ה...

איכס איכס איכס.
אבל למי אכפת בכלל מהקולקציה האחרונה של D&G? ממילא אי אפשר לקרוא לתהלוכת חליפות הג'ינס ומראה הקאובוי שהילכה על המסלול בתור אופנה, כך שזה לא מפתיע שהם גם הוסיפו פאוץ' לסיפור במעין גישה של 'אם כבר אז כבר'.
באמת לא ברור מה הקשר בין הפאוץ' לבין פרחיות.
אה..וחג שמח :)

Tal אמר/ה...

אויש, תודה לך לובה, בהיתי בתדהמה בקולקציה המזוויעה שלהם. וכשהסתובבתי לציין זאת בפני חברתי לעבודה ראיתי אותה מוציאה הדפסות של הקולקציה בקצב מסחרר כשהיא מתלהבת מכל מיני דברים לא ברורים. לרגע חשבתי שאולי שיקול דעתי השתבש בגלל עודף אויר הרים. נלחצתי לרגע.
טוב שאת כאן :)

נועה אמר/ה...

אוי, גם אני חשבתי שאני היחידה שלא הבינה איך נפלו גיבורים. קולקציה במראה זול ומשומש, שבחלק מהמקרים אפילו לא מחמיא (וכשמדובר בדוגמניות כאלו, זה בכלל פשע נגד הגוף הנשי).

saray אמר/ה...

ראיתי את הכתבה באינטרנט והזדעזעתי, היה לי קצת להאמין שזו עבודה של סטייליסט!
ולגבי הפאוצ'ים - זה ידוע שבאופנה הכל חוזר.. נראה איך ינסו לשלב את זה בחיינו. אני בטוחה שזה לא ישתלב בקלות

Olivia אמר/ה...

איכסס. גם מוזהב וגם פאוץ', אני בחיים שלי לא נגעתי בזה. עכשיו לראות את זה בתצוגות? איכסה.

אני דווקא אוהבת כריות בכתפיים!

Dana (MODAna) אמר/ה...

ענק, אני מוכרחה לראות את ההפקה הזאת
וד"א, תמיד גרסתי שדמות ה'פרחה' בתודעה הישראלית נבנית לא מעט על דמות הנערה/אישה המזרחית. מכאן, יש בנות ש"בחיים לא ילכו עם זהב" וזה ברור שזה בגלל הקישור של זה לתרבות המרוקאית. וזה עצוב.
אני בטוחה שתסכימי איתי שאין קווים אדומים, או זהובים, באופנה. או לפחות לא הרבה כאלה.
לגבי D&G... אני עדיין אוהבת אותם.

נגה אמר/ה...

חחחח פאוץ' זה הכי כיתה ד'.
יש מצב שפאוץ' יתפוס אצל פרחות (הן צריכות מקום לשים את המוח...)

עפר אמר/ה...

חברה שלי קנתה פאוץ'. ירוק. עכשיו, מדובר בבחורה מאוד מגניבה, אבל לי באמת קשה לקבל את הטרנד ההזוי הזה. אמרתי לה שפעם אחרונה שחשבתי שפאוץ' זה מגניב היתה ביסודי כשהערצתי את שיר ואלינור מלא כולל שירות.
ומצחיק שבנוסף לפאוץ' הם גם שמו לה בגד מנומר. מישהו שם צריך להתעדכן דחוף בטרנדים הנוכחיים, וכפי שהיטבת לנסח, פרחות לא הולכות עם טרנדים.

שיקסע אמר/ה...

זה ממש מצחיק אותי :) חבר שלי מתתתת שהפאוצ'ים יתקמבקו וזה יהיה לגיטימי גם לגברים ללכת איתם ברחוב.
בינתיים כבודם במקומם מונח על גברים עם כרס וקרחת שעומדים לפנייך בתור בסופר ומעכבים את כולם כי הם לא מוצאים איפה הם שמו את תלושי החג.

לובה אמר/ה...

שיקסע, הזכרת לי משהו! לפני כשנתיים חבר שלי יצא בציבור עם פאוץ'! ליום הסטודנט בת"א אם אני לא טועה. הייתי עם תיק בגודל ביננו וכל הזמן שאלתי אותו בטון חמוד "לא כבד לך? יש לי תיק גדול- אולי תביא לי את הפאוץ' ואני אכניס אותו פנימה?" הוא השתכנע ואני דחסתי במאמצי על את הפאוץ' לתיק האומלל שלי.
צעד קטן לאופנה, צעד גדול ללובה.

Standing Ovation אמר/ה...

את לא יודעת כמה שאני מתעבת את ה"תיק" הזה. היום ראיתי לפחות שתי נשים עם חגורה חומה רחבה שממנה היה תלוי מן פאוץ' כעור כזה. איוווו.