יום שני, 29 ביוני 2009

שנקר - מחזור חדש!

אחרי ארבע שנים (לפחות) מאוד ארוכות, קשות, לחוצות, אינטנסיביות ויצירתיות, מסיים השבוע מחזור חדש של מעצבי אופנה צעירים וחדשים. במהלך היומיים האחרונים (אתמול + שלשום) התקיימו ביקורות הגמר עם צוות מבקרים מרשים מאוד שכלל בין יתר המבקרים שהגיעו במיוחד מחו"ל, את אליסה פלמינו (ראש צוות העיצוב של Diane von Furstenberg) ואת אנטוניו ברארדי (!!!). אני אישית הייתי בחצי השני של היום השני של הביקורות וזכיתי לראות כ-6 פרויקטים, מתוכם שני פרויקטים מדהמים, שניים טובים מאוד ואחד קצת פחות... היות ועל הסטודנטים של שנקר יש צו איסור פרסום לגבי כל הקשור לקולקצית הגמר שלהם עד אחרי התצוגת האופנה המדוברת, אני לא אשבור את המתח והציפייה, ואעלה תמונות רק אחרי תצוגת הגמר. אני חייבת לציין כאן את שתי הבנות עם הפרויקטים המדהימים, בנות שאני בטוחה שעוד נשמע עליהן רבות במהלך השנים. שיר קולטון - בלונדינית הריונית מדהימה שהציגה קולקציה של 5 שמלות כלה עשויות אך ורק מנייר. עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם, אבל מה הביג דיל שהרי היו כבר דברים מעולם... ובכן, קולקציה זו נבנתה כקונספט יחודי ירוק בכדי לצמצם עלויות לצרכן ולעשות הכל נגיש לכל, כל שמלה ניתנת לקיפול, מגיעה עם כל האביזרים הנדרשים (רוכסנים, קרסים, חוטים, מחטים ומה לא), בתוך מעטפה מלווה בהוראות "בניה", ממש כמו באיקאה. שיר בנתה גזרות לא קונבנציונליות וחתכה דוגמאות תחרה בנייר עצמו של פרחים ויהלומים. לראות את אריזת המעטפה עם ההוראות הפשוטות ליצירת השמלה מהנייר מהחלקים המצורפים בתוכה, היא ממש גאונות, הומור וראיה שונה ופרקטית על העולם. ירדנה ספרשטיין - ירדנה היא מסוג המעצבים שאתה לא יכול שלא להתפעל ממנה. היא נראית כמו מעצבת אבל היא צנועה כל כך, יש לה ראש יצירתי ברמות מעוררות קנאה. לקולקציית הגמר שלה היא בחרה לעצב "טבע" בידי האדם ולמתוח ביקורת על שהחברה היום מנסה למצוא כל כך הרבה תחליפים לטבע במקום פשוט לצאת אליו, לגדל אותו ולחיות בו. הקולקציה שלה היא מצחיקה, היא נועזת, היא אוונגרדית אמיתית, היא לוקחת את האופנה למקום של משחק וכיף. בקולקציה שלה ישנה שמלת "עץ", אוברול "אייל" ועוד רבים וטובים, אני לא רוצה לחשוף את כל ההפתעות... היא משתמשת בדפוסים שהיא עשתה בכדי ליצור קולקציה שובבה ופשוט, מדהימה. אחת שלא יכולה להשאיר אותך אדיש וסוחטת חיוך גם מהחמוץ שבמבקרים ובאדם. אני שוב חוזרת, אני בטוחה שיש עוד קולקציות מדהימות, אך אני לא ראיתי את הביקורות שלהן, מפאת עבודתי הלחוצה... אני מחכה בקוצר רוח לראות את כל השאר. בנתיים, לכל אותם בוגרי שנקר טריים, רק הצלחה! אוהבת את כולכם, טל.

תגובה 1:

Dana (MODAna) אמר/ה...

בוגרי שנקר הם בהחלט האליטה של עולם האופנה של מחר.