יום רביעי, 16 בספטמבר 2009

הקיץ הבא תלבשי שקוף

חודש האופנה התחיל. התצוגות בניו יורק כבר מזמן בעיצומן. ואני קבורה תחת עבודה, נסיעות, חברים נטושים וקצת אהבה. אבל הנה, התפנתי לכתוב לכם קצת על המתרחש אי שם בניו יורק הרחוקה... ובכן. היות ואף אחת מהתצוגות לקיץ הבא לא הפילה אותי מהכסא. אני לא רואה טעם לסקר כאן תצוגה שלמה של מעצב אחד (מקווה שהמצב ישתנה בלונדון/פאריז/מילאנו). במקום, אני מציגה לכם כמה טרנדים שהולכים להיות הדבר החם בקיץ הבא. והטרנד הראשון שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו ונראה על מרבית מסלולי התצוגות הוא השקוף. והוא בכל. משמלות, דרך חולצות, גופיות ומכנסיים. אחרי שליידי גאגא גרמה לקדחת "בוא-נלך-בלי-מכנסיים-זה-נורא-מגניב", אולי זו התשובה במעין חצי דרך. לא נוותר לגמרי על הבגדים, אבל מצד שני, גם לא לגמרי חייבים להסתיר הכל. קבלו אותם, את המערכות שלפי דעתי היו המוצלחות ביותר בכל עניין השקוף הזה. חוסר צניעות זה הכי קיץ 2010!! מקס עזריה (ימין למטה) + טמפרלי לונדון (שמאל למטה) במראה "אני ממש חייבת תחתונים תואמים לשמלה שלי". השמלה של טמפרלי לונדון עם החתכים והאפליקציות מדהימה בכל קנה מידה אנושי, כל כך רכה נשית וזורמת. קצת מזכיר לי את ציורי קעקועי הגוף השבטיים של רודארט בתצוגה העונה:
ארין פת'רסון (ימין למטה) + ג'ייסון וו (שמאל למטה) דוגלים בחלק עליון שקוף וחלק תחתון צנוע. (מזל, אחרת משטרת הצניעות בירושלים עוד הייתה תוקפת אותם...) הם גם דוגלים בחופשיות האישה והשחרור שלה מכבלי החזיה. מסתבר.
אלכסנדר וונג מכניס את השקיפות בפאנלים מרכזיים בחולצות/שמלות עשויות פוטר. שילוב מאוד מעניין בין הספורטיבי (ההשראה שלו לקוחה מעולם הבייסבול) ונשי והעדין. העובדה שדווקא הפאנל המרכזי הוא השקוף ולא השרוולים או חלק אחר שמסתיר את האיברים המוצנעים, היא העובדה שגורמת למראה לקבל את המראה הקולי והלא מתאמץ של וונג. (אצל איי לאב ג'וש ביתר אריכות ועם תמונות גדולות יותר - מומלץ מאוד!)
המכנסיים השקופים שלו הם סוג של טרנינג, אבל שקוף ומגניב לחלוטין (ומופיעים העונה גם אצל מארק ג'ייקובס, ממש כאן עוד קצת למטה).

אצל דונה קארן המראה השקוף ללא ספק בוגר יותר, נשי יותר, רציני יותר. למרות שהיא עוטה שכבות על שכבות של בדים שקופים אחד על השני, האפקט המתקבל בסוף, גם אם הוא לא חושפני לחלוטין, הוא עדיין שקוף (הפטמות המבצבצות הן הוכחה לכך...) צבעוניות האבן מהפנטת והטקסטורליות שבהדפסים עידנה ומדהימה.

מעבר לזה,
בא לי נורא את הכובע של הדוגמנית עם הנוצה והכל! (דרטניאן שיק?)
ג'וליאן לואי (כאן ממש למטה) עם קולקציה מדהימה, שבתה אותי מהתמונה הראשונה של הקולקציה שלה.
עם צבעוניות שנעה בין הלבנים דרך השמנות עד לחול ולגווני הטבעי המיסה אותי.
האיפור הקווירקי שלה נתן לקולקציה קצת אדג'יות שאולי קצת הייתה חסרה.
השימוש שלה בשקוף נעשה בצורה עדינה ונעימה.
למרות שאין כאן איברים חשופים, אחוז השקוף לא מבוטל והייתי מוכנה עכשיו ללבוש כל אחת מהמערכות הללו בלי לחשוב פעמיים.
מארק ג'ייקובס, הו מארק ג'ייקובס.
למרות שהשפעת האייטיז ירדה בכלליות בתצוגות האחרונות, אצל ג'ייקובס ללא ספק ניתן לזהות את העקבות הברורים שלה, מחזיות סאטן על גבי חולצות גרך מכנסי הרמון בעלי נפח היסטטטטרי בגזרת מותן גבוה.
הוא נותן לשקיפות במה גם כמכנס (הבטחתי אצל אלכסנדר וואנג, ולכן אקיים...) וגם כשמלה מדהימה.
השמלה הזו של ג'ייקובס, היא ללא ספק אחת מהשמלות המועדפות עלי בכל התצוגות שנערכו עד עתה. יש בה משהו כל כך קליל וזורם ועדין, היא לבושה לחלוטין אבל נותנת לנו הרגשה כאילו היא לא לבושה כלל.
הצבע הקיים-לא קיים שלה רק תורם לשבריריות שלה והיא נראית כמעט כמו איזשהו דג מדהים שחי במעמקים ואין לו צורך בצבעוניות בגלל שחשוך שם. אני יכולה לדמיין גם את התנועה שלה (ואני אמשיך עם הקטע התת מימי...), כמו אצות דקיקות שרוקדות לפי הקצב של הגלים...
(תמיד אהבתי להתפייט על בגדים, אין מנוס, אני מעוז הקיטש.)

3 תגובות:

לובה אמר/ה...

אני חושבת שזה נסיון לתת קצת ניגודיות לכל מה שטרנדי בחורף. הרבה מהצבעים פסטליים, הבדים שקפקפים ונשפכים- זה בהחלט ניגוד עז לניטים ולעור של החורף הקרוב.

נעלולה אמר/ה...

לא מסוגלת ללבוש שקוף בקיץ. הבדים סינתטיים וחם לי. גם ככה חם לי עד אמצע דצמבר כי יש לי גנים מחורבנים.

שתהיה לך שנה נהדרת!

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

כן, הפטיש שלי לתמונות גדולות הוא לא סוד ואף גובל בשריטה. באט וואט קן יו דו, רייט? תודה על הלינק. מקווה שמצאת שמלת פאייטים - או כל אאוטפיט שהוא - ששימח אותך לקראת אותה החתונה.