יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

החיים בירוק

זו לא פעם ראשונה שאני מדברת על אהבתי לירוק.
כבר סיפרתי לכם שזה הפלוס הכי גדול של הדירה המרכזניקית שלנו
(טוב, אז לא רק. גם העובדה שכל החברים כאן לא מזיקה...)
גינת העציצים שלנו גדלה ומתפתחת.
את שתיל העגבניות (שכבר חלפה במוחי מחשבה למכור אותו בעבור מטיל זהב) קשרנו לסורגים בסרט אדום מקסים.
הלואיזה מתרבה מעצמה והטימין מוצא את עצמו בכל סלט.
אבל בכל זאת, מקומה של האופנה לא נפקד בכל החקלאיות האורבנית הזו...
אז הנה.
אני פה.
מגננת, מטפחת, מחפשת השראה ואופה.
(לפי הסדר)
בתמונה למטה:
הלק החדש (והעמוק והכהה והמהמם, אוף שיגיע כבר הסתיו) שמעטר את צפורני, מהקולקצייה השוויצית (והחדשה) של OPI
בעל השם הכל כך פואטי:
William tell me about OPI, בינות עלי הכוסברה.
אני כל כך אוהבת שנותנים ללקים שמות שהם מעבר לצבע ובעיקר אם הם לא קשורים לכלום.
(נגיד - חציל מהורהר - זה לא מגניב)


מכאן, אין טבעי יותר מהפקות אופנה והשראה בגוון ירוק.
לא. קרמיט לא מככב אפילו לא באחת.
לא. גם ליידי גאגא עם שמלת הקרמיטים לא נמצאת פה.
בחורף הקודם התחלתי ללכת עם חולצות כפתורים מכופתרות עד הסוף.
תקראו לזה צניעות
תקראו לזה מקום לדמיון
תקראו לזה האמיש
בכל מקרה, לא משנה איך אתם מחליטים לקרוא לזה, זה כאן.

Elaina Musto Emily Gillies by Zac Steinic for Yen Magazine
מתוך הפקה של מגזין ין (Yen), ספטמבר 2010 (מכאן)

חיבתי לטים ווקר גם היא אינה נפקדת מהבלוג שלי.
הדמיון המתפרץ, הגבולות המטושטשים
התיאטרליות והדרמה
הצילום המדהים, הקיטש, הציניות
הכל מתרכז אליו.


קרלי קלוס בתמונה של טים ווקר מתוך ווג-בריטניה אוקטובר 2010 (ההפקה השלמה כאן)

בהפקה קצת יותר מאופקת, גם כאן מצלם ווקר את קרלי קלוס.
חליפת שאנל ירוקה, עם כובע תואם ירוק אף הוא.
נוצת חסה בצידו
לפניה מגדל זרדי-אייפל
וסביבה ראשי חסות ירקרקים.
שם ההפקה: Salad Days
כן. הגיוני.
(שלא תגידו שאין הגיון באופנה)


ווג, נובמבר 2009, (מכאן)

עוד הפקה ירוקה במיוחד שמחזירה אותי כמה שנים אחורה ל-2006
(אז רק הכרתי את האהוב, הייתי בשנה שנייה בשנקר וגרתי במרכז תל אביב עם מ' היקרה שולחת הלינקים)
גם היא מבית ווג.


סטיבן מייזל, 2006, Garden of Delight  (מכאן)

בשלב הזה כל הירוקת בערה בי, הסתכלתי סביב, פתחתי את המקרר, בחנתי את קערת הפירות וראיתי אותו.
האגס.
הייתי חייבת למצוא משהו אגסי להכין.
ויפה שעה אחת קודם.
אז כך קרה ששעה וחצי מאוחר יותר, אחרי קפיצה לסופר למלא את החוסרים הנדרשים,
יצאה לה עוגה חמה ומהבילה מהתנור.


עוגת אגסים ומייפל (המתכון מכאן)
מרכיבים:
לאגסים:
400 גר' אגסים (אני שמה יותר כי אני אוהבת מלא פירות)
20 גר' חמאה
1/2 כפית ג'ינג'ר טחון
קצת קינמון
3 כפות מייפל
לבצק:
150 גר' קמח
50 גר' שקדים טחונים
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית ג'ינג'ר טחון
1/2 כפית קינמון
100 גר' חמאה בטמפ' החדר
50 גר' סוכר לבן
50 גר' סוכר חום
3 ביצים
1/2 כפית תמצית וניל

לעבודה:
- לקלף את האגסים ולהוציא את הליבה. לחתוך כל אגס ל 6-8 לפי גודל האגס.
- לבשל את האגסים עם כל המצרכים חוץ מהמייפל עד שרכים אבל עדיין שלמים ולא מושי-ים מידי
- אחרי שמגיעים למצב מרוכך אך שלם אופטימלי, להוסיף את המייפל עד לרתיחה ולהוריד מהאש
- לכוון את התנור ל- 180 מעלות ומשמנים את התבנית
- בקערה קטנה: קמח, שקדים טחונים, אבקת אפייה, ג'ינג'ר וקינמון. מערבבים יבשים היטב
- בקערה גדולה: להקציף את החמאה עם הסוכרים עד לאווריריות. להוסיף ביצה אחת (טרופה) ולערבב. להוסיף שליש מהיבשים ולערבב. להוסיף ביצה נוספת וכו'... עד שכל הביצים והמצרכים היבשים מעורבבים יחדיו. אחרי שמעורבבים, להוסיף את תמצית הוניל.
- לשפוך את התערובת לתבנית ולהניח מעל את האגסים שהתקררו בינתיים (אני שמה אותם בשבלול, סטייל עבודת האבטיחים בים המלח של סגלית לנדאו ) אחרי שמונחים יפה, לשפוך את כל הרוטב מייפל ותבלינים שנשאר מעל הכל.
- לאפות 30-40 דקות עד שמזהיב או עד שהקיסם יוצא יבש.

13 תגובות:

4ME אמר/ה...

גם לי יש פטיש לירוק מאז שבנטון הגיעה לישראל וחשפה אותו לפני על כל גווניו. לצערי אני מוצאת בשווקים לעיתים רחוקות פריטים ירוקים.

אברראקורסיקס אמר/ה...

פוסט מדליק!!!!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

פוסט מגרה בהחלט!
קודם כל, בשניה שאני קונה תנור - אני מנסה את העוגה שהעלת את המתכון שלה. נראה טו-אוב! :)
אם יש לך כוח לנסות עוד מתכון עם אגסים, אני מאוד אוהבת את כל הוריאציות של אגסים ביין.. קינוח מושלם וטעים!

כיף לך שיש לך היכן לגנן, אני כבר מפנטזת על הדירה הבאה שלי שבה תהיה לי איזו מרפסת קטנה עם עציצים או משהו כזה להתעסק בו.

שרונה

RIYKA אמר/ה...

green fantastic

M O D E L L O אמר/ה...

בלוג מקסים. נכנס לרשימת הבלוגים המומלצים בבלוג שלי.

nona אמר/ה...

חצאיות הדשא האלה של מייזל...

גאוני

Clothes on Trees אמר/ה...

איך אני שמחה שחזרת!! תוספות המתכונים זה משו משו,
טפו טפו

Fashionet אמר/ה...

בלוג מהממם!!
אהבתי את שער הגיליון של ווג,מקסים

מוזמנת לבלוג שלי,פוסט ראשון:)

Unknown אמר/ה...

החצאיות של מייזל, איזה יופי
וגם העוגה נראת מעולה
שבוע טוב:)

Tanch אמר/ה...

ירוק זה צבע מדהים.
אפילו השיער שלי ירוק

Macabre Doll אמר/ה...

יש מצב שירוק זה awesome, ושיער ירוק זה בטוח!

http://macabredoll.blogspot.com/2011/04/just-some-old-pics.html

Daynah אמר/ה...

וואו זה נראה מדהים!
פרסמתי משהו דומה גם בבלוג שלי
אולי את יכולה לבוא לראות ?
petite

הר הבית אמר/ה...

מהמהם